Material disponível na Internet para consulta

Imagem da Capa Autoria e Título Link
UK Research Integrity Office

UK Research Integrity Office

 

Code of Practice For Research: Promoting good practice and preventing misconduct

clique aqui
ORI

Nicholas H. Steneck and David Zinn The Office of Research Integrity (ORI)

 

ORI: Introduction to the Responsible Conduct of Research

clique aqui

On Being a Scientist

National Academy of Sciences, National Academy of Engineering, and Institute of Medicine


On Being a Scientist 

A Guide to Responsible Conduct in Research: Third Edition (2009)

clique aqui
Declaração de Singapura

II Conferência Mundial sobre Integridade em Pesquisa

Declaração de Singapura sobre integridade em pesquisa

clique aqui


A Declaração original em inglês está disponível neste link
 Capa ALLEA.png

ALLEA - All European Academies

The European Code of Conduct for Research Integrity

clique aqui
COPE

Wager E, Kleinert S on behalf of COPE Council 

Cooperation between research institutions and journals on research integrity cases: guidance from the Committee on Publication Ethics (COPE)

clique aqui

Princípios de Hong Kong

David Moher, Lex Bouter, Sabine Kleinert, Paul Glasziou, Mai Har Sham, Virginia Barbour, Anne-Marie Coriat, Nicole Foeger, Ulrich Dirnagl

Tradução e adaptação para a língua portuguesa: Sonia Vasconcelos (IBqM/UFRJ), Carmen Penido (FIOCRUZ), Sigmar de Mello Rode (UNESP/ABEC Brasil)

Princípios de Hong Kong para a Avaliação de Pesquisadores: Promovendo a Integridade em Pesquisa

clique aqui

Academia Brasileira de letras

Academia Brasileira de Ciências

Rigor e Integridade na Condução da Pesquisa Científica: Guia de Recomendações de Práticas Responsáveis

clique aqui
Boas Práticas

Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)

Código de Boas Práticas Científicas

clique aqui
Recomendações sobre a Ética da Inteligência Artificial

Recomendações sobre a Ética da Inteligência Artificial

clique aqui

 

 

 

Guia Chat GPT

ChatGPT and Artificial Intelligence in higher education:
Quick start guide

clique aqui